تحقیق درباره اعتماد به نفس و راههای افزایش آن در دانش آموزان

تحقیق درباره اعتماد به نفس و راههای افزایش آن در دانش آموزان

تحقیق درباره اعتماد به نفس و راههای افزایش آن در دانش آموزان

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:15

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مقدمه :
یا ایتها النفس المطمتئنه ا رجعی الی ربک راضیه مرضیه فا دخلی فی عبادی و ادخلی جنتی
((
ای نفس آرام و مطمئن برگرد به سوی پرورگار ت در حالی که هم خدا از تو خشنود است و هم تو از خدا خشنود . پس داخل شو در میان بندگان خوب من و داخل شو در بهشت من.))

خود یا نفس ترکیبات متعددی دارد مثلا:ٌ خود فیزیکی (بدن ) خود اجتماعی ، خود آرمانی ،خود عاطفی هدف های شخصی و جز آن که همه این مولفه ها زمینه را برای ارزشیابی فرد فراهم می کنند به دنبال ارزشیابی فرد از خودش دراین ابعاد مختلف و قضاوت درباره خودش شکل می گیرند.این قضاوت هاباعث می شوند که ما خود را ارزشمند یا غیر ارزشمند بدانیم– بنابراین ارزشیابی ،اغلب پاسخ بنیادی ماست به اشیاء و و قایع دنیای پیرامون خود، و هنگامی که این پاسخ های ارزشیابی کننده با خودمان سرو کار داشته باشند،آن گاه به اعتماد به نفس یا حرمت خود مربوط می شوند.

 

اعتماد به نفس دانش آموزان را افزايش دهيم

انسان ها موجوداتي بسيار متفكر هستند و همين مسئله نه تنها باعث تمايز آنان از ساير مخلوقات شده بلكه باعث پيشرفت سريع وي در طول قرن ها است.
    سيستم وجودي انسان به نوعي است كه هميشه براساس باورهاي شخصي خود عمل مي نمايد و اين باورها از بدو تولد از محيط اطراف در ذهن بشر نقش مي بندد و آينده او را ترسيم مي نمايد. بايد اعتراف كرد كه تمام آموزش هاي برنامه ريزي شده يا برنامه ريزي نشده كه از آغاز تحت تاثير آنها قرار مي گيرد از خانواده و محيط اطراف آغاز شده و جامعه و رسانه ها و همه و همه را در بر مي گيرد، براي ايجاد و سازماندهي باورهاي ذهني مي باشد.
    نظام آموزشي و پرورشي كه نهاد فعال در امر ايجاد و تقويت بخشي از باورهاي ذهني نوجوانان فعال است در جنبه هاي اجرايي هميشه با مشكلاتي مواجه است كه اعم آن تئوريك بودن بسياري مسائل آموزشي بويژه در مقطع متوسطه است و هنوز همه آنها به مرحله تجربه نرسيده اند.
    در مدارس شيوه آموزشي هنوز معلم مداري است و دانش آموزان در مدارس به فكر فرار از مسئله يادگيري تئوريك مي باشند. معلم ها هميشه دنبال روش هاي نوين هستند تا باورهاي منطقي و سازگار با فرهنگ كشورما ايجاد نمايند ولي مشكل بعدي اعمال سلايق در اجراي اين نظام آموزشي تئوري مي باشد و در بيشتر موارد نتيجه برعكس آنچه كه قبلاپيش بيني شده به دست مي آيد.

و...